Una Selmana de les Lletres dedicada a la lliteratura escrita por muyeres n’asturianu

La Conseyería d’Educación y Cultura entama una ventena d’actividaes distribuyíes en siete conceyos y en Madrid

Del 27 d’abril al 9 de mayu les actividaes de la 38.ª edición de la Selmana de les Lletres Asturianes van reconocer la creación lliteraria y musical n’asturianu y gallego-asturianu. Con un programa d’actividaes bien completu, la Conseyería d’Educación y Cultura quixo homenaxar d’esta vuelta’l papel de les muyeres na lliteratura asturiana. El lema Lletres, femenín plural resume la variedá que podemos atopar nes voces de les escritores actuales, ensin escaecer figures que yá se reconocieron en Selmanes anteriores.

Una ventena d’actividaes de toles menes (presentaciones de llibros, llectures públiques, certámenes lliterarios, alcuentros escolares, entregues de premios, visites guiaes, conciertos, representaciones teatrales…) van llevar a siete conceyos asturianos y a Madrid la lliteratura, la música y el patrimoniu llingüísticu asturianu.

La Selmana empieza’l xueves 27 d’abril cola celebración del Día de les Lletres Asturianes nel Esterior. En collaboración cola Dirección Xeneral d’Emigración y Cooperación al Desenvolvimientu, el Centru Asturianu de Madrid va acoyer una presentación-recital del llibru Escritores asturianes. Antoloxía de testos n’asturianu y gallego-asturianu. La obra colectiva, que recueye creaciones de 92 autores, va presentase tamién el xueves 4 de mayu n’Avilés, na V Feria del Llibru y Discu, y va regalase’l vienres 5 de mayu, Día del Llibru Asturianu, en 59 llibreríes d’Asturies al mercar llibros y discos n’asturianu o en gallego-asturianu.

El martes 2 y el miércoles 3 de mayu, les yá tradicionales visites guiaes en llingua asturiana van dar a conocer a escolinos y adultos la Xunta Xeneral del Principáu, el barriu xixonés de Cimavilla y el cascu históricu d’Uviéu. El martes 2, la Xunta Xeneral va acoyer la llectura pública institucional de testos n’asturianu y gallego-asturianu.

En collaboración col Institutu Asturianu de la Muyer y Polítiques de Mocedá programáronse dos actividaes. El martes 2 de mayu, a les 19.30 hores, la Sala de Cámara del Auditoriu Príncipe Felipe va ser l’escenariu pal actu Muyeres y lletres, un homenaxe a les escritores asturianes cola llectura dramatizada de testos y que va cuntar cola actuación de la cantante Anabel Santiago, ganadora del Premiu al Meyor Cantar del añu 2016. El martes 9 de mayu, a les 19.30 hores, na Sala Borrón d’Uviéu, va celebrase la segunda edición d’Entaína a escribir, un concursu de microrrellatos improvisaos n’asturianu pa la mocedá.

La Fundación Aula de les Metáfores de Grau collabora na organización d’un actu’l miércoles 3 de mayu, a les 19.30 hores, onde se van dar los diplomes del IV Premiu de Poesía que se convoca pal alumnáu d’esi conceyu, amás de participar cola llectura de poemes la poeta Ángeles Carbajal, ganadora del Premiu Xuan María Acebal de Poesía 2016.

Corvera súmase a les actividaes de la Selmana con dos actos: el miércoles 3, Versovera, un alcuentru poéticu primero nel centru cultural de Cancienes y depués nel de Les Vegues; y el llunes 8, nesti últimu llugar, una representación teatral basada nos versos de Víctor Manuel.

La V Feria del Llibru y Discu n’asturianu, entamada col Conceyu d’Avilés y l’Asociación de Llibreríes del Principáu d’Asturies, va acoyer ente los díes 4 y 6 de mayu presentaciones de llibros, sesiones de cuentacuentos y alcuentros lliterarios. La Feria va tar instalada nuna carpa na plaza Domingo Álvarez Acebal.

El públicu escolar forma parte fundamental d’esta Selmana y pa ello ta pensada, el xueves 4 de mayu, a les 18.00 hores, nel Teatru de Llaboral Ciudá de la Cultura, la gala d’entrega de premios del IV Certame de Teatru Escolar. El vienres 5, la escuela pública Santiago Apóstol de Mieres del Camín va ser l’escenariu del actu escolar institucional de celebración la Selmana de les Lletres cola entrega de los premios de los certámenes artísticu y lliterariu. Tamién pal públicu infantil tán pensaos los espectáculos Histories detectivesques y Disculpe, caballeru, nel Teatru de Llaboral Ciudá de la Cultura, el llunes 8 y el martes 9 de mayu, respectivamente, dambos a les 11.00 hores.

El gallego-asturianu va tar presente nel Auditoriu As Quintas, d’A Caridá (El Franco), el sábadu 6 de mayu, a les 19.00 hores, col Homenaxe ás nosas lletras, que nesta ocasión va consistir nuna adaptación especial del espectáculu País malva, al cargu de l’Asociación Música Tradicional Muyeres.

La Consejería de Educación y Cultura organiza una veintena de actividades distribuidas en siete concejos y en Madrid

La Selmana de les Lletres Asturianes, que se celebrará del 27 de abril al 9 de mayo, reconocerá la creación literaria y musical en asturiano y gallego-asturiano. La Consejería de Educación y Cultura rinde homenaje en esta edición el papel de las mujeres en la literatura asturiana.

Bajo el lema Lletres, femenín plural, se organizará una veintena de actividades de todo tipo (presentaciones de libros, lecturas públicas, certámenes literarios, encuentros escolares, entregas de premios, visitas guiadas, conciertos, representaciones teatrales…) en siete concejos asturianos y en Madrid.

La Selmana empezará el próximo jueves con la celebración del Día de les Lletres Asturianes nel Esterior. En colaboración con la Dirección General de Emigración y Cooperación al Desarrollo, el Centro Asturiano de Madrid acogerá una presentación-recital del libro Escritores asturianes. Antoloxía de testos n’asturianu y gallego-asturiano. La obra colectiva, que recoge creaciones de 92 autoras, se presentará también el jueves 4 de mayo en Avilés, en la V Feria del Llibru y Discu, y se regalará el viernes 5 de mayo, Día del Llibru Asturianu, en 59 librerías, al comprar libros y discos en asturiano o gallego-asturiano.

El martes 2 y el miércoles 3 de mayo se celebrarán visitas guiadas en lengua asturiana para dar a conocer a escolares y adultos la Junta General del Principado, el barrio gijonés de Cimadevilla y el casco histórico de Oviedo. El martes 2, el Parlamento acogerá la lectura pública institucional de textos en asturiano y gallego-asturiano.

Por otra parte, en colaboración con el Instituto Asturiano de la Mujer y Políticas de Juventud se han programado dos actividades: el martes 2 de mayo, a las 19.30 horas, la Sala de Cámara del Auditorio Príncipe Felipe será el escenario del acto Muyeres y lletres, un homenaje a las escritoras asturianas con la lectura dramatizada de textos y que contará con la actuación de la cantante Anabel Santiago, ganadora del Premiu al Meyor Cantar de 2016. El martes 9 de mayo, a las 19.30 horas, en la Sala Borrón de Oviedo, se celebrará la segunda edición de Entaína a escribir, un concurso de microrrelatos improvisados en asturiano para jóvenes.

La Fundación Aula de las Metáforas de Grado colabora en la organización de un acto el miércoles 3 de mayo, a las 19.30 horas, en el que se entregarán los diplomas del IV Premio de Poesía que se convoca para el alumnado de ese concejo, además de participar con la lectura de poemas la poeta Ángeles Carbajal, ganadora del Premio Xuan María Acebal de Poesía 2016.

Corvera se suma a las actividades de la Selmana con dos actos: el miércoles 3, Versovera, un encuentro poético primero en el centro cultural de Cancienes y después en el de Les Vegues; y el lunes 8, en esta última localidad, una representación teatral basada en los versos de Víctor Manuel.

La V Feria del Llibru y Discu n’asturianu, organizada con el Ayuntamiento de Avilés y la Asociación de Librerías del Principado de Asturias, acogerá entre los días 4 y 6 de mayo presentaciones de libros, sesiones de cuentacuentos y encuentros literarios. La Feria estará instalada en una carpa en la plaza Domingo Álvarez Acebal.

El público escolar forma parte fundamental de esta Selmana y precisamente para los niños está pensada, el jueves 4 de mayo, a las 18.00 horas, en el Teatro de Laboral Ciudad de la Cultura, la gala de entrega de premios del IV Certame de Teatru Escolar. El viernes 5, el Colegio Público Santiago Apóstol de Mieres acogerá el acto escolar institucional de celebración la Selmana de les Lletres con la entrega de los premios de los certámenes artísticos y literarios. También para el público infantil se han diseñado los espectáculos Histories detectivesques y Disculpe, caballeru, en el Teatro de Laboral, el lunes 8 y el martes 9 de mayo, respectivamente, ambos a las 11 de la mañana.

El gallego-asturiano estará presente en el Auditorio As Quintas, de La Caridad (El Franco), el sábado 6 de mayo, a las 19.00 horas, con el Homenaxe ás nosas lletras, que en esta ocasión consistirá en una adaptación especial del espectáculo País malva, a cargo de la Asociación Música Tradicional Muyeres.

You May Also Like

Poreñu, Premio Pueblo Ejemplar de Asturias 2017

La aldea de Poreñu (Villaviciosa) ha sido galardonada con el Premio al Pueblo Ejemplar ...

Pint of Science llegará a Gijón en 2016.

Gijón acogerá por primera vez el Festival Internacional de Ciencia Pint of Science.  La ...